Scout läger

Hej, nu kan har man villat och nu kan jag berätta vad som har hänt på lägret.
Jag åkte på fredagen och trodde att ingen skulle se på min blogg under veckan men det gjorde ni så tack. åkte till söder om gotland och möta upp alla tonårs scouter som skulle var där. vi satt upp ett militär tält sen badade vi och sen gjorde vi mat.
På lördagen kom alla andra scouter och vi hjälpte till att sätta upp kök. allso sura i hopp slanor (långa pinar) och ja sen hade vi läger bål på kvällen då min kor gjorde uppträdande och lekar och sånt.
sen har dagarna bara flyttat på och på tisdag kväll hade vi tonåringar hand om läger bålen så jag och hon som tog hand om oss gick upp på scenen med scout skjorta och halsduk och en pakning så kom dom andra men slarviga väskor och några hade ingen skjorta och så spelade vi upp allt vi hade övat och det till sist så skulle vi gå iväg mott ett varsin håll så tre killar gick ner i vattnet och började simma^^ hehe så jag och min nya kompis fick varma två av dom:P hehe nästa dag som var i går började vi ta ner allt och sen åkte jag hem. lägret har varit underbart och det var mitt sjätte sommar läger så har nu varit på 6vår hajker och 6 sommar läger sen 2006:P
glad är man.


Naj nu ska jag gå ut och leta efter min katt som har varit försvunnen sen i fredags:( 
sen åker jag till visby och kanske ska sova över hos Julia och då får jag se hennes nya hund:D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar